سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاهای دیدنیه تهران

ارسال‌کننده : تینا صالحی در : 88/4/10 8:15 عصر

سلام.امروز میخوام جاهای دیدنیه شهرمو بهتون معرفی کنم و اگه بشه از هر کدوم یه عکسی واستون بذارم تا اگه یه موقع تا حالا این جا ها رو از نزدیک ندیدین یه چیزایی تو ذهنتون تجسم کنید البته امیدوارم .

اولین جا کاخ گلستان:
شامل تالار ، موزه ، سر سرای ورودی ، تالار آیینه ، تالار برلیان ، تالار بلور و تالار عاج است که تالار بلور پیش از دیگر قسمتهای کاخ احداث شد . تخت طاووس از آثار مشهور ارگ سلطنتی تهران است و معروف است که نادر شاه آن را از هند به غنیمت آورد .

دومیش : شمس العماره :
ناصرالدین شاه در سال ???? فرمان ساختن قصر شمس العماره را به معیرالممالک داد . این کاخ که در انتهای گلستان و در شرق عمارت دیوان خانه قرار دارد عمارتی رفیع و بلند است با دو برج که از سمت خارج قصر یعنی طرف بازار منظره ای بسیار جالب دارد . معماری این بنا ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است .

سومیش :کاخ صاحبقرانیه:
میان باغی وسیع در یکی از کاخ های مجموعه نیاوران ، در شمال شرقی تهران ساختمانی قرار دارد که قدیمی ترین کاخ این مجموعه است و تاریخ ساخت آن به عهد فتحعلی شاه مربوط می شود . علاوه بر حوض خانه وکرسی خانه بی مانند صاحبقرانیه از تالارهای مهم آن می توان جهان نما و آیینه را نیز نام برد که با تابلوهای نقاشی گرانبها و اشیاء بسیار نفیس تزئین شده است . این کاخ اکنون تنها برای بازدید میهمانان رسمی باز است . برنامه های تلویزیونی زیادی ( امیرکبیر ، میرزا کوچک خان و ...) در این کاخ فیلمبرداری شده است .

خوب دیگه واسه امروز بسه امیدوارم دفعه های بعد  مطالب بیشتری براتون آپ کنم . پس فعلا باباااااااااااااااای




کلمات کلیدی :